Blijf up-to-date met de bouw van onze nieuwe lokalen
Blijf up-to-date met de vorderingen en ontvang elke maand onze nieuwsbrief!

Naam
Indien u problemen heeft met het inschrijven, gelieve je popup blokker af te zetten.

VVKSM Sint-Godelieve Boortmeerbeek

Sinds het begin van de jaren zeventig heeft onze groep, VVKSM Sint-Godelieve Boortmeerbeek, zijn stek in de huidige lokalen 'op den Berg'. Na een jaar of tien begon het ledenaantal aan een gestage klim; ondertussen telt onze groep ruim 280 kinderen en jongeren - geen wonder dat de lokalen zo krap zijn!

Elke zondagnamiddag, van twee tot vijf, bruist het van activiteiten op ons scoutsterrein:

• kapoenen: jongens en meisjes van 6 tot 7 jaar
  • kabouters: meisjes van 8 tot 10 jaar
  • welpen: jongens van 8 tot 10 jaar
  • jonggidsen: meisjes van 11 tot 13 jaar
  • jongverkenners: jongens van 11 tot 13 jaar
  • givers: jongens en meisjes van 14 tot 16 jaar
  • jin: jongens en meisjes van 17 jaar

De jin gaan jaarlijks op buitenlands kamp in juli. De eerste helft van augustus gaat de rest van de groep samen op kamp.

Tot slot nog een pittig detail: onze groep is opgericht in 1957. We vieren dit jaar dus de 50ste verjaardag van onze groep, terwijl Scouts en Gidsen Vlaanderen 100 jaar wordt.

Scouts Boortmeerbeek vzw

Sinds februari 2006 is onze groep ook een vzw. Met deze vzw willen we ouders, oud-scouts en sympathisanten nauwer betrekken bij onze groep. Iedereen die zich op een of andere manier wil inzetten voor onze groep, kan lid worden van de vzw. We hopen hiermee leiding en groepsleiding te ontlasten van allerlei materiële en praktische taken, zodat zij zich kunnen toeleggen op wat écht telt: toffe en zinvolle activiteiten voor alle leden.

Binnenkort richten we een aantal werkgroepen op die de scoutswerking op verschillende vlakken zullen ondersteunen. Hiervoor rekenen we op geïnteresseerde ouders, oud-scouts en sympathisanten! Een van deze werkgroepen zal het bouwproject in goede banen leiden, maar er is nog veel meer werk aan de winkel.

Het is de raad van bestuur van de vzw die deze werkgroepen stuurt en opvolgt. Deze bestaat uit Jeroen Mertens, Jeroen Dhaenens, Kobe Kops, Steven Pype en Dirk Kops.

De raad van bestuur wordt op zijn beurt opgevolgd door de algemene vergadering van de vzw. Dit is de groepsraad, die alle leiding en groepsleiding verenigt.

Voor meer informatie over onze vzw-werking contacteer je best een van onze bestuurders.

Met de steun van Toerisme Vlaanderen